Frequently Asked Questions
発注後、何日くらいで出荷されますか?
最短で翌日発送にて対応させていただいております。
デモ機の貸し出しはおこなっていますか?
はい。最長で2週間のお貸し出しをしております。こちらからご連絡ください。ご延長を希望の場合は別途、ご相談ください。
※発送は着払いにてご対応させていただいております。着払い不可の場合には別途、ご相談ください。
販売代理店を教えてください。
当社では直販にてお取引させていただいております。
購入品の修理期間中に代替機をお貸しいただけますか?
はい。修理期間中の代替機をお貸しさせていただきます。
特注品の依頼をすることはできますか?
はい。当社では光学部品単体から複雑な光学ユニットまで幅広くご依頼を承っております。まずは、当社営業チームへご相談ください。
プライスリスト(価格表)を送付してもらえますか?
プライスリスト(価格表)の送付は行っておりません。ご要望に添えず、誠に申し訳ありません。
Opto Engineering社とのご関係を教えて下さい。
当社はイタリアのレンズメーカー「Opto Engineering社」とストラテジーパートナー関係であり、日本国内における総代理店になります。
Regarding Optart Product Quality Assurance Policy
- In principle, the assurance coverage period is one year starting from the date of purchase.
- Optart will not be responsible for any direct or indirect business damage (business interest loss and other similar nature due to business interruption) arising from the products’ defect, malfunction or specification deviation.
- The Assurance Policy does not cover the product defect, malfunction, and damage due to the following reasons.
- Users undertake their own modification, adjustment or change in parts on Optart products.
- After the product has been received, due to falling off, impact, etc. during transportation and relocation on the user’s side that are deemed inappropriate causing product malfunction and damage.
- Malfunction and damage caused by other devices connected to Optart products.
- Malfunction and damage due to fire, weathering, gas, lightning, earth quake, flood, and other natural disasters, or due to other external factors such as abnormal electrical voltage, etc.
- Damage and loss due to dealing with export license issue related to Optart products.
- Damage and loss due to unpredictable circumstances which could not be foreseen by the science and technology capabilities at the time of business contract.